Eseménynaptár

Nem lesz esemény a közeljövőben!

Szülői levelezőlista

Google Csoportok
Ismered Piliscsaba természeti értékeit?
Írta: Huszthy Zita
2011. április 12.

Március 26-án három kis csapat vágott neki az erdőnek Piliscsaba különböző pontjain. Fejünkben a tapasztalt útvonalakkal, kezünkben térképpel és iránytűvel, hátunkon elemózsiával vágtunk neki a Rácz Boró szervezte környékismereti túrának. Az állomásokon kihelyezett geoládáknak köszönhetően ugyan utóbbira kevésbé volt szükség, de minden más ránk fért!

Először is, az erdő ilyenkor gyönyörű. Hogy csak néhányat említsek az éppen nyíló (és védett) virágokból: tavaszi csillagvirág, kankalin, leánykökörcsin. Sőt, az állatok is képviseltették magukat; láttunk vaddisznót, zöld gyíkot, érdes nünükét és egy mezei nyulat.

Másodszor valóban ránk fért egy kis környékismeret. Először a Nagykopaszra kapaszkodtunk fel, ami ebben az időben leginkább a Gyűrűk Ura egyik mesebeli tájára hasonlít. Innen ereszkedtünk le a Százéves Fenyő érintésével a Csemetekerthez. Innen kényelmesen elsétáltunk az Iluska-forráshoz (működött!) és kevésbé kényelmesen trappoltunk fel a Sas-sziklához. Az utunk felét már jóval elhagytuk, következett még a Zajnáth-hegyi esőház és végül az egyetemhez leereszkedve a Fő út másik oldalán található Gomba-szikla. Hiába élek Piliscsabán 20 éve és kirándultam olyan sokat, a Gomba-szikla helyett mégiscsak sikerült kikötni egy sűrű fenyvesben (de legalább megláttuk a nyulat!). Jócserkészmódra toronyiránt vágtunk neki a bozótnak, hogy legalább Piliscsabán kössünk ki és mikor sikerült kiverekednünk magunkat egy tisztásra, felfedeztük A Táblát: „Gomba-szikla”, és mutatta, hogy merre. 100 méter gyaloglás után letelepedtünk az utolsó állomáson, majd a Kálvária felől visszatérve a faluba végignézhettünk útvonalunkon, a Nagy- és Kiskopasz és a Zajnáth félkörén.

Harmadik fontossági tényezőként említeném meg az izomlázat és a friss levegőt, amik igen jót tettek, mert hiába lakunk egy ilyen gyönyörű, a természettel ékes helyen, ha ki sem mozdulunk a szobánkból!