Eseménynaptár

Nem lesz esemény a közeljövőben!

Szülői levelezőlista

Google Csoportok
Kerékpárral a Vértesben 2001
Írta: Kenéz Attila

Vértesben2001. július 21-e hajnalán találkoztunk a piliscsabai Templom téren. Néhány szót váltottunk egymással, s aztán nyeregbe kaptunk mind az öten. Csendesen tekertünk a még sötét országúton.

Az álmot csak a Garancsi-tó felé menő út emelkedője verte ki szemünkből. Csaba királyfi csillagösvényét hiába kerestük az égen, felettünk csak a nagy fekete semmi kóválygott, s ebből a nagy fekete semmiből lassan-lassan nagy szürke valami lett.
A környékbeli településeken áthaladva itt-ott az ablakokon már fény szűrődött ki, s a legfürgébbek a buszmegállókban várakoztak, vagy meleg kenyérért siettek.

Feltett szándékunk volt, hogy mihamarabb a Vértesben táborozó cserkésztestvéreinkkel találkozzunk, ahová a pilisszentiváni Szent Borbála cserkészcsapat meghívására indultunk. Így a Buda környéki falvak pirkadó utcáit gyorsan magunk mögött hagytuk. Bicskéig jól haladtunk, de aztán esni kezdett, s ez aztán elkísért bennünket egész utunkon. A legrosszabb azonban csak ezután következett, az erős szembe szél igencsak megnehezítette az előrejutást. A nehézségek ellenére már fél 11-re a táborba értünk. Itt meleg fogadtatásban volt részünk, ami bizony elkelt a hűvös út után. A csobánkai Turul őrs jóvoltából forró teát is kaptunk, aminek igen megörültünk.

Mintha az antik Hellász földjén jártunk volna, olyan volt ez a tábor. A keretmesének megfelelően itt is, ott is egy letűnt kor újjászületésének lehettünk tanúi.

Délután 1 órakor szentmisén vettünk részt, majd a 2 órai ebéd után játék, szabadidő, aztán vacsora és a nap fénypontja a tábortűz következett, ahol görög mondák elevenedtek meg szemünk előtt 21. századi előadásmódban.

Másnap sajnos nem a görög napsütés vert ki minket hálózsákjainkból, hanem a szűnni nem akaró eső. A legjobb időt kivárva indultunk vissza Mórra, ahol vonatra ültettük kerékpárjainkat, s Székesfehérvárig, majd onnan -rövid várakozás után- a Déli pályaudvarig vonatoztunk. Innen ismét két keréken jutottunk vissza Piliscsabára.

Köszönjük a Szent Borbála cserkészcsapatnak a vendéglátást, nagyon jól éreztük magunkat, reméljük, hamarosan viszonozhatjuk a meghívást.